30/5-2011

Halloj!

Har som sagt inte skrivit på några dagar igen, men har inte haft tid att sitta ner 10 minuter och formulera ihop ett bra inlägg.

Förra veckan:

måndag, torsdag och fredag var jag ledig från skolan, hur skönt som helst. Fast om jag skulle tänka efter ågra gånger så skulle jag nog inte känna så. För om exakt två dagar tar jag studenten, då kommer jag sakna att gå i skolan. Men helst av allt vill jag ju ut i arbetslivet och kunna flytta hemifrån och allt kring de. Tisdagen var jag hemma halva dagen, åkte till skolan och hade avslutning av en kurs vi haft sedan fikade vi och det kom två personer från Kommunal  och pratade om facket, vad de innebär osv. Sen i onsdags var det Stockholm som gällde, åkte med min klass och en annan klass som vi haft vissa lektioner med, var på Strindbergsmuseet och på Hallwylska Palatset. Det var väl inte så där jätte roligt att gå där, men men hann ju med en shopping tur så något positivt fanns det ju med iallafall, vi lunchade även i Kungsträdgården så det var ju inte helt sämst att åka dit. Övriga dagar förra veckan har jag enligt mig själv inte gjort så mycket, men har fixat lite inför onsdagen denna vecka, sen har jag även varit på party både fredag och lördag, i fredags var jag med Louise hemma hos Jeppe och drack cider, eller jag gjorde och Louise var nyktern, vart även en sväng ner på lokala innan vi åkte ut på efterfest hos Niklas. I lördags var jag på Örbyhusdagen med mamma, syrran och Natalie, sen hem och fixa sig innan det bar iväg mot Gävle och skärplinge, va ut på krogen i Gävle sen till Skärplinge för att sova. 

Denna vecka:

Imorgon är det Studentlunch klockan 12. Men har lite beslutsångest över vad jag ska ha på mig, enligt min mentor ska vi klä oss anständigt. När jag hörde de så lät de som att man klädde sig tattaraktikt i vanligt fall. Så får se vad jag tar på mig för trasor! På ONSDAG smäller det, då tar jag STUDENTEN och jag stressar på massor nu så jag ska hinna klart med allting, ska hjälpa mamma med maten och alla efterätter men hon har gjort de mesta så är väl bara några enstaka saker kvar att göra. Jag börjar bli väldigt nervös inför studenten på onsdag, tänk om någonting skulle gå fel då skulle jag ju bryta ihop. Övriga dagar nästa vecka kommer jag väl sitta hemma som ARBETSLÖS för första gången i mitt liv, eller jag har ju på sätt och vis redan jobb men bara som timmis. 

Nu ska jag gå ner och hänga upp tvätten sedan dammsuga och damma, ska även ställa in en sängram så jag sitter sova på golvet! Ikväll är de nagel förlängning som gäller!


            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0