Hej hopp!

Nu är det inte alls långt kvar, exakt 8 dagar kvar till man står där med studentmössan på skallen och  r kl. 13.00 lämnar man Bruksgymnasiet för gott! Om man inte pluggar vidare sen då förstås, men förmodligen så kommer jag plugga på annan ort. 

Förra veckan va det skolan som gällde, proven och inlämingsuppgifterna är inlämnade och klara. Känns såå skönt att man inte harr ett dugg kvar att göra. De enda som är kvar är att man ska till skolan imorgon för att facket ska komma och informera lite sen blir det fika med Majja-Britta. Sen på onsdag blir det studiebesök med klassen och Hp08 i stockholm, ska på strindbergsmuseet och på myntkabinettet. Men både igår och idag har jag känt att jag inte vill åka dit och det är jag inte ensam om..
  
I helgen jobbade jag, var även nere i Parken en sväng och dansade lite med bra vänner, vart nån öl/cider också även fast jag jobbade i söndags. Sov två timmar den natten, så igår efter jobbet var jag ganska så slutkörd. Gick hem till Tarmos mamma och kikade på Jani och Heidis tillskott som kom i fredags morse. Hon var såå liten och såå söt. Nästan så man skulle vilja ha barn själv, men de får vänta några år tills jag skaffat mig ett fast jobb och en vettig karl man kan leva sitt liv med tillsammans..  På kvällen var jag hem till Tanja och kollade på Bigbrother, men somnade till sista kvarten/halvtimmen, så gick hem när de slutade och tokdeckade direkt..

Idag har jag bara tagit det lugnt, sov till elva ungefär, sen messade Frida och frågade om jag kunde vara barnvakt åt henne och Ludvigs lilla bebis Svante. Så liten och söt han med, fast han är mer boll lik eftersom han har så mycket hår, han tvär somnade så fort Frida åkte till skolan så det var inte så jobbigt att ha honom sovandes bredvid mig i soffan. Sen bar det hemåt och kasta i sig lite mat och gosa lite med Mio, sen blev det en tripp ut till Ramhäll och kollade på när grabbarna grus körde cross på sandhögarna. Efter det tillbaka till Österby och glida runt med Frida, nu på kvällen åkte vi hem till henne och Ludvig då Lina och Josefine ville se lilla Svante, så åkte dit så dom fick gosa lite och givetvis satt vi och pratade om allt mellan himmel och jord ett bra tag innan vi åkte tillbaka till Österby, jag Lina och Josefine åkte runt och pratade lite och åkte runt i Österby. Det var rätt så dött så jag åkte hem vid tolv tiden och nu sitter jag här och kollar runt lite, ska snart lägga mig i sängen och gosa lite med Mio innan jag somnar.

Tjingeling!              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0